تحولات در بهزیستی استان درطی دولت مردمی کاملاً مشهود و ملموس است

مدیرکل بهزیستی استان درباره مهمترین اقدام هایی که در دولت سیزدهم در این سازمان انجام شد، گفت: اقدامات این دولت به خصوص رئیس جمهور ش ه ی د باعث شد تا این سازمان به سازمان نسل نو تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی، حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان در برنامه سلسله ‌نشست‌های خبری که تحت عنوان روایت تحول در محل استانداری اردبیل برگزار شد، حضور یافته و برخی از اقدامات مهم و تحولی این دستگاه اجرایی در ۳ سال گذشته را تشریح کرد.

مدیرکل بهزیستی استان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر وبویژه ش ه ی د راه خدمت حضرت آیت الله رئیسی و قدردانی از مجموعه تلاش های خدمت گزاران راستین نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) هر انسانی که بخواهد یک عمل خالص در خدمت مستضعفان انجام دهد یکی از مکان هایی که این کار در آنجا عملی است سازمان بهزیستی است و براساس نظر ش ه ی د جمهور، هم وظیفه دولت نسبت به معلولین عزیز، سالمندان و افراد ناتوان یک وظیفه ویژه آمده است.

رضایی بابیان اینکه برگزاری سلسه نشست های خبری، تبیین و روشنگری اقدامات به آحاد مردمی کاری ارزشمند و قابل تامل هست تاکید کرد:آثار و برکات تمامی این فعالیت ها در سطح جامعه کاملاً مشهود وملموس می باشد.

 وی با اظهار این مطلب که ۱۴۶ نوع برنامه از طریق بهزیستی برای مردم در حال ارائه هست گفت: علاوه بر خدماتی که بصورت مستمر برای جامعه هدف ارائه می شود برخی از این خدمات هم برای عموم در نظر گرفته شده است بطوریکه گستره فعالیت ها فراتر از حد انتظار می باشد و در این میان شرط لازم برای زیر پوشش قرار گرفتن نیست.

رضایی تعداد پرونده های ایجاد شده در مجموعه بهزیستی را ۴۲ هزار و ۵۰۰ مورد اعلام کرد وگفت: از این تعداد ۹۷ هزار و ۷۰۰ نفر مشمول دریافت خدمات هستند که در مجموع بالای ۹۰ هزار نفر از افراد تحت حمایت مستقیم قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: یکی از برکات ارزشمند دولت سیزدهم جهش بالای دریافت کنندگان مستمری بود که در سال ۱۴۰۰ تعداد افراد مستمری بگیر استان۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده بود که در انتهای سال ۱۴۰۲ این تعداد به ۲۸هزار و۵۰۰ نفر رسیده است ...

این مسئول ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات ارزشی دولت مردمی بحث پرداخت حق پرستاری به افراد تحت پوشش بود که به بیماران دارای ضایعه نخاعی و معلولان شدید و خیلی شدید نگهداری شده در منازل به عنوان کمک هزینه نگهداری پرداخت می شود در این رابطه هم حق پرستاری از یک و نیم میلیون تومان به ۲ میلیون و۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی در خصوص افراد بهره مند از خدمات حق پرستاری اظهارکرد: این اقدام هم با افزایش ۱۵۹ درصدی از رشد چشمگیر و قابل توجهی برخوردار بوده است بطوریکه قبل از دولت سیزدهم نزدیک به ۵۰۰ نفر دریافت کننده خدمات بودند که در حال حاضر ۲ هزار و ۶۹۴ نفر را شامل می شود که تقریباً بطور متوسط ماهیانه پنج میلیارد تومان اضافه پرداختی داریم و نهایتاً در مجموع در سطح استان ماهانه ۴۱ و نیم میلیارد تومان به عنوان مستمری و حق پرستاری پرداخت می شود.

این مسئول در بخش دیگر از سخنان خود ضمن اشاره به بحث تحول و شناسایی نظام مشکلات، راهکارها و انجام اقدامات لازم تصریح کرد: با پشتیبانی و حمایت های مستقیم سازمان بهزیستی کشور و استاندار ساعی و پرتلاش استان و همراهی  تمامی شرکای اجتماعی گامهای خوبی در راستای حمایت از اقشار محروم و آسیب پذیر برداشته شد که در صدد هستیم این گامها در تکمیل زنجیره پیشرفت استان موثر واقع شود و به اقدامات تحولی دست یابیم.

وی خاطر نشان ساخت: افزایش ۱۴۱ درصدی اعتبارات ابلاغی، افزایش ۱۲۵ درصدی در تامین وسایل کمک توانبخشی، افزایش ۸۶ درصدی اعتبارات تملک دارایی، تکمیل پروژه ها و ساختمان های نیمه تمام (کلنگ برخی از این ساختمان ها در سال ۱۳۸۶ به زمین شده بود)، تسهیل اعطای مجوز مراکز تابعه به تعداد ۳۴ مورد، زیر پوشش قرار گرفتن ۵۹ عنوان خدمت ستاره دار توسط بیمه سلامت، بهره مندی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از وام های خود اشتغالی، بیمه های خویش فرمایی و کارفرمایی از جمله این اقدامات هستند.

او اضافه نمود: برگزاری اولین آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت در سطح کشور و راهیابی بیش از ۶۳ نفر از معلولان استان به دستگاههای اجرایی،   برپایی ۱۵۷ مورد میز خدمت در سطح استان، ۱۷۳۵ مورد دیدار مردمی مدیرکل، ۱۹۹۲ مورد دیدار مردمی مدیران ستادی، ۷۲۵ مورد دلجویی مدیران از ولی نعتمان، پرداخت ۱۴۸ مورد کمک هزینه خرید جهیزیه، تهیه و توزیع بیش از ۴۰۰ مورد لوازم ضروری منزل، پرداخت بیش از ۵۰ میلیارد ریال کمک هزینه ودیعه مسکن بصورت بلاعوض، تهیه و تحویل ۲۱۰ باب مسکن طی دوسال گذشته و پرداخت ۶۶۱ مورد کمک هزینه مسکن با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات صورت گرفته می باشند.

وی در خصوص ساماندهی و حمایت از کودکان کار هم اعلام کرد: با هماهنگی های صورت گرفته طی پنج ماهه نخست سال جاری تعداد کودکان کار و خیابانی از سیر نزولی برخوردار بوده است که برای اولین بار پس از گذشت پنج سال تعداد کودکان کار در سطح استان اردبیل روند نزولی و کاهشی داشته است که این تعداد با توجه به اعلام شعار دوستدار کودک بودن از سوی کنوانسیون حمایت از کودکان کار و خیابان از ۳۶۵ مورد به ۲۹۹ مورد کاهش یافته است.

وی همچنین در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: پرداخت مستمری ولی نعمتان از طریق سازمان هدفمندی یارانه ها، جهش پرداخت کمک های بلاعوض در حوزه مسکن های مددجویی به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان، ثبت نام ۲ هزا و ۹۶۵ نفر از مددجویان در نهضت ملی مسکن، انجام بیش از ۶۱ هزار و ۱۱۷ مورد مشاوره های تخصصی روانشناختی، انجام بیش از ۲۳ هزار و۶۱۴ مورد خدمات مربوط به اورژانس اجتماعی با افزایش ۱۱۷ درصدی اعتبارات مربوطه، انجام حمایت های تخصصی از ۱۲۸ زن آسیب دیده از جمله اقدامات تحولی هستند.

رضایی در ادامه به بحث پردیس توانمند سازی هم اشاره کرد وگفت: سازمان بهزیستی به دنبال تبدیل این سازمان به سازمانی نسل نو و توانمند سازی مددجویان و معرفی قابلیت ها و استعدادهای آنان شده است بطوریکه در همین راستا طرح پردیس توانمند سازی تحت عنوان مرکز تفریحی و شتاب دهنده از سوی سازمان تهیه و در برخی استان ها هم آماده انعقاد قرارداد می باشد و در استان ما هم بزودی شاهد این اتفاق خواهیم بود که هم برای عموم مردم و هم جامعه هدف موثر واقع خواهد شد.

این مسئول در زمینه انجام فعالیت های ورزشی گروه های هدف تحت پوشش هم یادآور شد: وظیفه اصلی سازمان در قبال ورزشکاران معلول صرفاً حمایت و توانمند سازی می باشد که در این میان تعداد ۵۸۵ نفر از این افراد طی سال گذشته ضمن فعالیت در زمینه های مختلف ورزشی از حمایت ها و خدمات ورزش درمانی باتخصیص ۲ میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان برخوردار شده اند.

رضایی در ادامه به بحث رویداد ظرفیت سازی اجتماعی هم اشاره کرد وگفت: این رویداد طی سال گذشته  با حضور نماینده سازمان و امسال هم با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور در محلات هدف برگزار شد که در نتیجه این تحولات یک میلیارد و ۵۰۰ میلون تومان کمک های مردی به حساب مددجویان واریز شد که در کنار آن ها یک و میلیارد و ۵۰۰ میلون تومان دیگر هم برای تامین وسایل ضروری منزل مددجویان و همچنین سفر های زیارتی و معنوی مددجویان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 116481

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد